BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 23, 2010

Satu Ringgit Malaysia

Sabtu lalu, sedang sibuk aku menolong ape yg patut untuk kenduri,
tiba2 aku teringat aku lom beli tiket utk balik ke KL...huhuuu...
bergegas aku gi..naik motor aku... rempit sgt time tu...ngeee....

sampai di terminal Batu Pahat, aku tanggalkan helmet...
seorg perempuan separuh berusia tegur aku..
"adik...adik ada satu ringgit?"


aku terpinga-pinga2 la jugak...
nak kata mengemis, aku tgk sempurna jer cara pemakaian dia...
tanpa berkata apa2, aku pon bagi jer...
"terima kasih dik..." kata perempuan itu...
"sama-sama" aku membalas...
lalu aku berlalu meninggalkan perempuan itu...
dalam kepala aku, mungkin dia x cukup duit.. xpelah...

syukur tiket utk pulang ke KL ada...
aku meneruskan perjalanan ke pasar lambak...
utk mencari kuih telinga k****g dan pisang salai utk sahabat2..
nasib baik ada... hihii....
belum sempat aku pakai helmet, seorg lelaki mencuit bahu aku...
tersentak sekejap..
"abg, ada satu ringgit tak?"
ishh, ape ni.. semua mintak satu ringgit...
kali ni aku tgk keadaan lelaki itu mmg serupa pengemis...
aku seluk poket, nasib baik ada....
tanpa berkata2, aku bagi jer...
lelaki itu terus meninggalkan aku....

erm..rasa pelik pon ada...
xpelah... sekali sekala bersedekah.. =)


nota tangan:
rezeki ada di mana-mana....

2 comments:

cik yuyun said...

nk singgit jugak! :p

Khai said...

cik ayu...

kamu ada utang sama gue... masih ingatkah? :P