BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 2, 2009

Dugaan, kampung halaman...

Hampir seminggu lebih aku tak berblogging..
ntahlah, akhir2 ni aku hilang semangat..
macam2 benda telah berlaku ke atas diri aku...
dan aku menganggapnya sebagai dugaan yang paling besar dari Allah..
lepas satu, satu aku lalui pelbagai dugaan..
aku belajar untuk menerima hakikat yang hidup ini tidak selalunya indah...
aku redha dan pasrah atas ape yang berlaku...


Hujung minggu lalu sempena hari Kemerdekaan yg ke-52,
aku pulang ke kampung halaman...
kebetulan bercuti, aku ambil kesempatan untuk menenangkan fikiran..
bukan mudah untuk aku lupakan semuanya,
tapi aku dah tekad dan tabah,
walau ape yang terjadi, bulan dan bintang masih tetap dilangit..
hidup mesti diteruskan..

bile kat kampung, rasa seronok pon ada..
dah lama rasanya xbalik kg..
lagi la rindu nak berbuka bersama2 bonda dan ayahanda serta sanak saudara..
seperti biasa, juadah berbuka untuk aku,
ayam kampung masak lemak cili padi..
aku dah agak dah, mesti bonda aku akan masakkan utk aku..hihi..
syg mak...

aku terlupa seketika tentang perkra yg aku lalui..
sibuk melayan anak2 fruit aku..gi shopping la bagai..huhu..
tp bile aku keseorgan, aku akan terkenang kembali kisah2 yg lalu..
aku terpaksa melawan kesepian..
tp aku tau, aku kuat menempuhinya..
aku masih leh gelak, leh senyum, leh berlawak..
tp jauh disudut atiku, tiada sapa yg tahu..
biarlah, biarlah takdir menentukan segalanya..



nota tangan:
tak henti dilanda dugaan..

4 comments:

aku menulis kerna dia said...

khai...sabarlah kerna setiap sabar itu pasti ada kemanisannya tuk masa akan datang...pasrahlah jln terbaik tuk kita terus melangkah kerna bukan kita seorang yg mengalami dugaan itu ....percayalah kekuatanmu ada pada dirimu...

percayalah bulan, bintang, angin akan seiring dengan perjalan hidup kite, yang sering beri kita kekuatan...

sabar khai....

Frid Firdaus said...

Setiap dugaan itu menjadi dasar untuk kita kuatkan semangat diri dalam menempuh setiap rintangan yang ada akan datang. Jangan sesekali mengalah dengan keadaan.
Itu semua takdir.
I sentiasa doakan yang terbaik untuk u.

Tekad, redha, tabah.

Ahmad Firdaus Haikal Arham said...

khai...
sabar...dugaan...minggu nie fird pun sangat banyak dugaan...sabar k...

Hanya Aku Sorang said...

thanks semua... ;)