BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 14, 2009

Sambutan Hari Merdeka ke 52


Tahun ini, seperti yg kite maklum sambutan hari kemerdekaan
negara kite yg ke 52 jatuh dalam bulan Ramadhan..
Aku kira ianya penuh barakah..
ye la, bulan suci..
Aku fikirkan tahun ni tiada sambutan..
hanya ala kadar..tp aku silap..
aku difahamkan ianya disambut di stadium bukit jalil..
masih ada perbarisan..
dan sebenarnya aku terlibat...
tapi aku mintak pengecualian...
kenapa dan sebab ape, biarlah aku jer yg tahu..
dan yg dah tau tu, buat2 xtau..hihihi...

Aku harapkan sambutan tahun ni tiada keraian..
tiada nyanyi2..bunga api..
sebagai menghormati bulan Ramadhan Al Mubarak..
cukuplah beramai2 membaca yassin dan doa selamat..
untuk kesejahteraan rakyat Malaysia..
lagi2 dengan wabak H1N1..cukuplah sama2 bersolat hajat..
tp itu hanyalah harapan aku..harapan insan kerdil...
aku bukan nak berceramah atau nak memandai2..
tp pada aku, inilah pendapat aku..
kite patut bersyukur dan mengingatiNya..
dari Dia kita terima semua kesenangan dan kesusahan..
payah ke untuk mengingatiNya?
Renung2kanlah....



nota tangan:
teringat mantan PM Tun Hj. Abdullah menjadi imam...

6 comments:

Frid Firdaus said...

I tak tau pun...pelik ni...

Anonymous said...

ku rasa apa yg kamu kata betul..tapi adakah semua org berkata betul2 dtg dr hati..acapkali menyebut bende2 baik...agama segala tapi pada hakikatnya org yg selalu berkata byk itu juga..membuat bende yg mungkin ada kemurkaan Pencipta...

Daripada terus memberi ulasan..renungi diri sendiri....

Hanya Aku Sorang said...

Frid:
ermm, banyakkan membaca yer...

Hanya Aku Sorang said...

Anonymous:

sebagai manusia biasa, tak lepas dari membuat kemungkaran...memang benar kdg2 terlupa akanNya walaupun kite telah membuat kemungkaran..
ape yg kite buat, biarlah antara kite dengan Tuhan.. kite sesama manusia tak perlu la nak menghukum ibarat Tuhan.. Tuhan Maha Mengetahui.. belum tentu org yg dikatakan tidak pernah membuat kemungkaran akan dijanjikan syurga buatnya...

*bebas untuk membuat ulasan...sentiasa renung ke dalam diri sendri..

Frid Firdaus said...

Jangan jadi orang yang kuman seberang sana nampak di mata tapi gajah depan mata tak nampak.

bebas bersuara~

Hanya Aku Sorang said...

Frid:

betol tu..mcm xcaya ada gak org berlagak perfect dlm hidup dia...