BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 2, 2008

Puase....

Alhamdulillah, ari ni dah pon ari kedua kite berpuase.. kejap jer kan?? sok dah ke3, lusa dah ke4.. huhuu.. sedar xsedar, dah nak raya lak.. huhuhu... tahun ni aku smbut puase kat kampung aku yang indah lagi nyaman.. huhuhu..






[gamba hiasan]



semalam kat rumah aku penuh ngn anak2 buah aku yg comey2 [tgk la pakcik dia] huhu.. dalam ramai2 ni aku geram tol ngn keletah sorg ni... Nur Iman Safiyah (Fiya).. dah pandai kene kan poksu dia... huhu...

Fiya

agak meriah la berbuka bersama2.. itu pon xsmua ada.. kalu ada smua, aje gamat rumah tu... huhu.. then ari ni aku lek KL lek.. sampai puduraya kol 4.30.. so mcm biasa, aku naik tren... sampai kat stesen taman bahagia, aku naik cab la... dah la payah nak dpt cab, terpaksa beratur.. kali ni menguji tahap kesabaran aku masa berpuasa..

aku ke teksi yang baru tiba.. aku bukak pintu depan..

aku "abg, boleh ke jalan bahagia??"

brader tu "boleh" sambil hagguk kepala mcm nak tak nak jer...

aku tutup pintu depan then masuk pintu blakang..

brader tu "lain kali kalau dah bukak pintu depan, duduk jer depan.. kalau nak duduk belakang xpayah bukak pintu depan.. faham?"..

Ya Allah!! aku beristigfar dalam hati dan aku tahan mulut aku utk berkata2.. aku just diam jer.. nak jer aku turun, tapi dah rezeki dia... salah ker aku duduk belakang?? aku bwk beg besar, xmo sesak2 kat depan... adoiii... nak jer aku ckp, "undang2 teksi ada ckp ker xboleh bukak pintu depan kalu xnak duduk?? aku bengang giler sepanjang dlm cab tu... betol2 mencabar tahap kesabaran... aku pon xphm, knape ngn dia... org lain puasa gak, penat gak carik rezeki.. tapi jgn la emo xtentu pasal... aku ni customer dia... aku boleh turun kalu aku nak tadi... ntah la.. xphm ngn sikap manusia mcm ni... sampai jer destinasi, aku tgk meter, RM4.00.. kebetulan aku xde duit kecik, ada RM5 jer.. so aku bagi.. dia nak pulangkan baki....

aku " xpelah bang, saya sedekah jer..." lalu aku tutup pintu....

lantak ko la nk ckp aku ape.. aku rasa la, dia ingat aku ni mcm budak2 skolah kot, sebab tu dia suka2 jer ckp mcm tu.. ntah la.....

~~~ dugaan bakal datang

3 comments:

fRiD said...

pasti akan ada dugaan pada waktu kita mengawal diri kita...
anyway..selamat berpuasa untuk hari ke tiga...

Hanya Aku Sorang ~~ kHai@DeaN said...

ye, sama2 la kite menghadapi segala dugaan yg bakal kite tempuhi..... all da besh.. huhu

le célibataire said...

khai...chat box tu..hanya leh nampak kalu pakai firefox jer...aduh..kalu IE tak leh lah...anywy chat kt sini je lh..selamat puasa ke3 bile nak buka sama2? ......